Παρουσιάσεις βιβλίων και εκδηλώσεις λόγου

.

Είναι γεγονός πως η καλή διάθεση και η λεγόμενη επικοινωνιακή άνεση δεν αρκούν για να έχουμε μια επιτυχημένη εκδήλωση παρουσίασης βιβλίου ή κάποιας άλλης εκδήλωσης λόγου σαν αποσκοπούμε να εντυπωθεί τούτη στη μνήμη στον ακροατή.
Η «σύμβαση του θεάτρου» έχει μια αλήθεια στην κυριαρχία της εικόνας που προβάλλεται και οφείλουμε να την σεβαστούμε αν θελήσουμε να έχουμε αποτελεσματικές δημόσιες σχέσεις.
Παλαιότερα υπήρχε η αντίληψη πως ένα τραπέζι με ένα μικρόφωνο μπορούσαν να δώσουν αποτελέσματα προώθησης μιας ιδέας ή ενός πνευματικού πονήματος σε μια εκδήλωση. Σήμερα λαμβάνουμε υπόψη μας περισσότερο την ασυνείδητη επικοινωνία της εικόνας και έτσι ισχυροποιούμε τους δεσμούς μέσω της εντύπωσης σε κάθε εκδήλωση.  Ακόμη και τεράστιας αξίας ομιλητές με ισχυρή πνευματική συγκρότηση αν φιλοξενηθούν σε ένα  περιβάλλον που διασπά την προσοχή του ακροατηρίου και δεν διευκολύνει την εστίαση επάνω τους θα αφήσουν τελικά λιγότερες πληροφορίες στους παρευρισκόμενους  με το λόγο τους.
Έχω ακούσει πολλές φορές πως η αλήθεια δεν χρειάζεται «ντύσιμο», αλλά τούτο ως διάθεση προσέγγισης  μιας ομιλίας είναι ελλειπές και απλώς βολεύει την ανυπαρξία ιδεών διαμόρφωσης του χώρου ή αποτελεί ένα τρόπο αποφυγής του όποιου κόστους  χρειάζεται για να λειτουργήσει μια επιτυχής εκδήλωση. Ακόμη και στην θρησκευτική Αλήθεια χρειάζονται οι ασυνείδητες πληροφορίες των τελετουργικών και σαφώς η δυναμική επικοινωνία του περιβάλλοντος χώρου προς τον πιστό.
Τα στοιχεία που έχουν σημασία να λάβουμε υπόψη, είναι η αισθητική του χώρου ομιλίας, καθώς και ο φωτισμός συνολικά  αλλά και ειδικά του ομιλητή. Κάθε φορά που ένας άνθρωπος ανεβαίνει σε ένα μικρό βάθρο έχοντας απέναντι του ακροατές, φέρουμε ευθύνη εμείς που συνεπικουρούμε την προώθηση της αξίας της αλήθειας του.
Ένας τέτοιος χώρος θα πρέπει εκτός από τα βασικά ουδέτερα χαρακτηριστικά της αισθητικής των κατασκευών του, να έχει την δυνατότητα να μεταλλάσσεται χωρίς δαπάνες ώστε να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της κάθε ομιλίας ή στην ιδιαίτερη προβολή της προσωπικότητας κάθε συγγραφέως.
Η αντίληψη ενός μεγάλου τραπεζιού που φιλοξενεί κατά την εκδήλωση ένα αριθμό ατόμων που συμμετέχουν ως παράλληλοι ομιλητές, είναι ένα στοιχείο που αποδυναμώνει τις εκδηλώσεις και διασπά την προσοχή του ακροατηρίου.
Απέναντι σε αυτή την πρόταση υπάρχουν πολλές άλλες εκδοχές αισθητικής διαμόρφωσης του χώρου με λιτά πόντιουμ ή και με χρήση περισσότερο προωθημένων κατασκευών που σκοπό έχουν να εξυπηρετήσουν την αποτελεσματικότητα της εκδήλωσης.

Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο είναι η μαγνητοσκόπηση της εκδήλωσης καθώς και το μοντάζ του υλικού που πάντα λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.  Το διαδίκτυο προσφέρεται για την ταχύτατη εξάπλωση ενός γεγονότος ανεξάρτητα με το αν μπόρεσαν ή όχι κάποιοι να παρευρεθούν σε μια εκδήλωση  που έχουν όμως ουσιαστικό ενδιαφέρον για αυτήν.
  
Όλα τα προαναφερθέντα σίγουρα δεν μπορούν να επιτευχθούν μέσα από ένα τυπικό σχεδιασμό του χώρου εκδηλώσεων αν δεν υπάρχει η γνώση της πολυπλοκότητας στην επικοινωνία της εικόνας. 
Η συνήθης έκφραση «θέλω κάτι απλό» που θα στοιχηθεί πίσω από την αντίληψη του ελάχιστου κόστους πάντα βρίσκει στο διάβα της την έλλειψη μιας μεγιστοποίησης των  αποτελεσμάτων δράσης της.  
Το κακό είναι ότι ποτέ δεν μαθαίνουμε τι χάνουμε, μια που θεωρούμε δεδομένα και βέλτιστα τα αποτελέσματα των επιλογών όταν δεν βάζουμε ερωτήματα ποιοτικής εξέλιξης αυτού που κάνουμε.
Η επιτυχία βρίσκεται μέσα από την κατανόηση της αντίληψης πως εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο…